måndag 16 augusti 2010

To have an iPhone or not...?

That is the question.
To have a flat screen TV or not...
To get a better computer or not...

Igår pratade jag med min familj i Yellowknife, Canada. Fadern i familjen tycker om teknik, i alla dess former. Senaste hobbyn är att "pin pionta" var bekanta bor i världen med hjälp av Google Earth. När han fick veta att jag inte hade detta program skrattade han till lite och sedan var det inte mer med det. När jag sa att min dator är såååå långsam och gammal att det inte gick att ladda ned programmet, fick jag hör att, "Caroline, it's time you get yourself something newer and better". I, myself, have two computers for all my programs and gadgets. Funny....Då kunde jag lika gärna spinna vidare på samtalet och berättade att jag fortfarande tittar på en TjockTV 32 tum. Då blev han helt tyst, sedan kom gapskrattet och rådet att införskaffa en annan modell, större, plattare å bättre. Så där har vi det, Carolines stora dilemman. Eller är det det? Jag har funderat på att införskaffa en Iphone inom en snar framtid men behovet av en annan TV och dator ter sig nu något större. Datorn är väl det som jag absolut måste titta på först. Är det någon där ute som kan rekommendera något?

Platt-TV kan jag klara mig utan en stund till, eller i alla fall tills min nuvarande går i graven. Men när de gäller iPhone, går det att leva utan en? Vad är den bra för?

Carolines funderingar spinner vidare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar