torsdag 26 augusti 2010

Jobba... jobba...jobba

eller blogga..?
Det går så där med det men jag gör så gott jag kan. Än så länge är jag den enda som följer den här bloggen, (inte mamma har hittat hit), haha. Livet rullar på som en berg-och-dalbana. Jag gillar att ha en fulltecknad kalender men det gäller att hinna med sig själv också. Just nu är det mycket på jobbet, jag utmanas dagligen av mina arbetsuppgifter. Detta är nödvändigt för mig eftersom jag blir rastlös snabbt men när jag inte hinner med det jag ska och skallen är fylld till bredden med info kan de bli kaos inombords. Då är träningen en perfekt kanal att bli av med rastlöshet och få förnyande krafter. Hur gör du för att finna balans mellan jobb, aktivitet och vila?

Var på bröllop i helgen. En underbar vän fick sin tyska man. Första vigseln jag har varit på som var tvåspråkig. Festen hölls på Onsala herrgård, och den blev trespråkig. För oss som inte har tyska som sin starka sida fick svenska och engelska blandas med sparsam tyska. Här kommer bildbeviset på att Caroline haft långkläning!
Träningen har det varit si och så med nu det sista. Hoppar in och tar en del extra klasser, och jag är så tacksam för att jag tillhör klubb Sportlife och framförallt klubb Frölunda.
De tre senaste Bodypumpklasserna jag har haft på klubb Frölunda har varit galna. Jag tror jag har upplevt FITNESS MAGIC som instruktör! Idag var salen FULL!!!! Jag är en sådan person som får energi av utmana och utmanas av deltagarna. Idag var rummet fullt av bekanta ansikten och tillsammans körde vi igenom en mix av Bodypump från 66 till 74. Jag har svårt att välja ut favoriter men idag fick några av deltagarna köra sina favoriter i alla fall. När mitt "vanliga" jobb som sjuksköterska är tufft känner jag mig så lyckligt lottad att jag får träna tillsammans med människor som också älskar utmaningen och kanske framförallt känslan efter ett härligt genomfört träningspass.
Snart är sommarschemat genomfört och hösten ska planeras. Först på min list står Super Saturday i Stockholm nästa helg plus att jag måste filma min licensvideo för RPM.

1 kommentar: