söndag 8 augusti 2010

Sommar sommar sommar... eller..?

Semester, så välbehövligt samtidigt som jag saknar att ha fullspäckade dagar. Som en vis man (läs Jim Berg) sa, jag längtar till höstterminen nu, längtar tillbaka till rutinen och vardagslunken. Jag har bara varit ledig en vecka från mitt ordinarie jobb, och de som känner mig vet hur sliten jag var nu på slutet. Jag har ett ganska psykiskt påfrestande jobb, ibland även väldigt fysiskt krävande, vilket gör det mer konstigt att jag saknar det. Veckan som har passerat har spenderats i föräldrarnas och bekantas sällskap i en segelbåt på Bästkusten. Vädret har växlat i samma snabba takt som prognoserna, fast de två har sällan stämt överens. Så är det ju med svensk sommar. Jag njuter av ledigheten och den tysta mobiletelfonen, trots att det ringde från arbetet då jag endast varit ledig 18 timmar, med en fråga om extrajobb. Vad tror du att jag svarade..?

Veckan fick dock en konstig start då Linus på Linjen, familjens hund sedan 14 år fick lämna oss och springa in i hundhimlen. Jag kommer sakna dig... ja även alla hundhåren.


Efter en veckas lugna gatan är det dax att väcka kroppen igen. Jag hade en plan att ta det riktigt lugnt i två veckor, så blev det inte, tyvärr, eller kanske helt enkelt bra. Jag behöver ju bli av med överskottsenergi och tycker faktiskt att det är skönt att träna, både före, under och efter (för det mesta, ska sägas för all träning är inte skön). Läste några underbara rader hos en fantastisk människa och resurs vi har på Sportlife, Åsa E, om just detta fenomen, det sköna, eller obekväma med träningen. Jag ser fram emot en vecka med "lagom" med träning.
Kolla in mina klasser.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar