onsdag 18 augusti 2010

Lift me up... higher and higher

Åter i vardagens lunk och stress. Tisdagen började bra med ett tokspännande möte tillsammans med Sportlifes nya utvecklingsteam i cykel. Min vapendragare sedan grundutbildningen, mr River, är en av kollegorna i detta team. Jag ser fram emot fler inspirerande möten och framförallt personlig utveckling genom detta. En timma sen ramlar jag in på jobbet, redan stressad, så klart, jag var ju sen. Mina stackars kollegor som möttes av mitt humör, FÖRLÅT. Inga fler ursäkter, jag ska inte bli en tjatkärring, punkt. Kvällens skift var enormt intressant, men jag har lovat mig själv och min profession att inte skriva om det. Ja, det finns lagar som reglerar mig också. Ett inlägg på facebook gav mig massor av kommentarer och intressanta idéer i alla fall och det tackar jag för. Onsdagen har gått i lugnets tecken, me likey. Har hunnit sätta mig in i jobbet och det är superroligt att träffa mina arbetskamrater igen. Utan dem, framförallt mina "passisar, M&M", hade det inte varit lika lätt att skutta upp 05:20 på morgonen för att stämpla in kl 06:30.
Onsdagar innebär även cykel 60 på Sportlife Frölunda med Activio. Flertalet bekanta ansikten dök upp, alltid lika trevligt och idag var det även en hel del nya ansikten och förstagångstestare på Activio. Vi cyklade extensiva intervaller tillsammans 5 x 6 min på 85% + 3 min på 75% av Maxpuls. Ett härligt pass där vi tränar uthålligheten i både hjärta, lungor och ben. Lift me up, är låten som tar oss till topp 5 i det här passupplägget. Cykelgänget på Frölunda är starkt och uthålligt och jag har absolut fått utmana mig själv i mitt instruerande och ännu mer i min uthållighet tack vare att jag får träffa dessa människor en gång i veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar