måndag 9 augusti 2010

Sportlife, Makes you feel good

I know, totalt partisk i det här sammanhanget. Men i mitt fall stämmer det otroligt bra också. Startade veckan med en RPM på Domkyrkan med Mr Berg. Vid min sida hade jag Mr O som, (Carolines egna tolkning) ville ha hjälp upp för backarna, hihi. Herr O's motivering till att sitta nära var att kunna hetsa varandra. Efter en stenhård ryggdunk var jag igång i alla fall. Mr O slog sig konstant på benen och jag undrar om det fungerade så bra. Det fungerade ju för Kajsa Bergqvist ibland men hon körde ju inte intensiva intervaller på inomhuscykel. Passet var helt grymt, tack mr Berg. Få instruktörer får mig att ta i och försöka pressa mig till den grad som den mannen. Så som Les Mills slogan lyder.... så kändes det nästan idag. Men jag tänkte att min cykel var inte stulen, utan en dyr, välutrustad sak som skulle ta mig till toppen först, haha.


Eftermiddagen hade ett Bodycombatpass inplanerat. Fabulösa Pernilla B drog igenom ett riktigt häftigt pass för en full klass. När jag tittade mig omkring så kände jag igen säkert en fjärdedel av deltagarna. Vi var en STOR grupp instruktörer som tydligen var riktigt sugna på lite nytt material. Kolla in P herself från Super Saturday 2009.
Kvällen var det jag såg fram emot mest. Ett litet men mycket viktigt, första, möte för mig med Sportlifes utvecklingsteam. Kommer bli en ära och fantastiskt spännande att få ingå där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar