tisdag 28 september 2010

Utvecklingsträff

Jag har numera äran att ingå i Sportlifes utvecklingsteam tillsammans med otroligt duktiga och inspirerande människor. Inom ramarna för detta kommer jag att arbeta med utvecklingsträffar med kollegor inom olika gruppträningsformer. Vårt motto eller ledord är:

"Vi vill lyfta och stärka instruktörerna, ge dem verktyg för att ta sig till nästa nivå i sin utveckling".

Sportlife håller en hög kvalitet på alla sina produkter och för att vi ska kunna fortsätta kvalitetssäkra och höja kvaliteten ännu mer så gäller det att vi följer upp och stöttar våra kollegor i sin utveckling.
Idag har jag haft min första utvecklingsträff tillsammans med en grym cykelinstruktör. Utvecklingsträffen går till så att jag sitter med på en klass, från start till avslut. Ibland filmas korta sekvenser för att lyfta fram starka tekniker och förmågor, ibland för att visa vad som kan bli bättre. Jag har idag deltagit på en cykelklass på 60 minuter, utan att cykla, hihi. Jättehäftigt att få sitta och bara ta in hela upplevelsen. Efter passet sitter jag och instruktören ned för en dialog där vi tar fram instruktörens styrkor och utvecklingsområden.
Det är SÅ ROLIGT att få tala om vad människor är riktigt bra på!!!!

För att summera dagen kan jag delge att jag har utforskat mina Grundvärderingar, mmmm.
Bjudit mig själv på massage hos Flexmassage.
Haft en kalasbra utvecklingsträff.
Sämre tisdagar kan man ha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar